Ma reggel
Tarlós István a TV2-ben megjegyezte, hogy neki személy szerint tetszene az a megoldás, hogy a pesti alsó rakpartot a felső vonalában befedjék, és így alakítsanak ki új tereket a Duna mellett, átadva a rakpartot a gyalogosoknak és a bicikliseknek. A főpolgármester szerint ez valamikor 2014-2020 között valósulna meg, ha egyáltalán.
A terv nem most került elő először, már hetek óta hallani különböző változatokat, de egy Tarlós-féle állásfoglalás azért nem mindegy. Korábban a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) is a rakpart befedése mellett foglalt állást, de
volt terv alagút építésére is.
A Szeretem Budapestet Mozgalom még 2011-ben készítette el
Zöld Budapest városfejlesztási koncepcióját, amelyben szerepel a rakpartok lefedése is, az ő verziójukban a Belgrád rakpartot tisztítanák meg egy alagút kiépítésével az autóforgalomtól és a villamosoktól. Felette pedig park, vendéglátóhelyek, a Dunán pedig kikötők lennének. A szervezet becslése szerint 3-4 milliárdba kerülne a fejlesztés.
|
Így is kinézhet a pesti Belgrád rakpart |
Az akkori tervben azonban nemcsak a pesti rakpartról volt szó, de a budai oldalról is, a Szeretem Budapestet Mozgalom a Gellérthegy alá is megálmodott egy parkosított részt, amely kihangsúlyozná Budapest fürdőváros jellegét a Rudas és a Rác fürdő összekötésével. Az autók a kép alapján itt is a park alatt kapnának csak helyet.
|
A budai oldal tervei |
Kíváncsian várjuk, mikor lesznek hivatalos tervek, és hogy lesz-e az egészből valaha is valami.